Bedrijfsvoering

Inleiding

In deze paragraaf geven we inzicht in de ontwikkelingen van de gemeentelijke organisatie.
Veranderingen in het primair proces vragen om aanpassingen in de bedrijfsvoering. Voorbeelden hiervan zijn de decentralisaties van het sociaal domein en de invoering van de Omgevingswet. Ook het Rijk eist, via nieuwe wet- en regelgeving veranderingen. Zo stelt zij eisen aan het digitaal afhandelen van facturen. Ook onze basisadministraties staan niet meer op zichzelf. Voor een deel zijn deze al landelijk aan elkaar verbonden. Voor een ander deel gaan we dit in de toekomst tot stand brengen.

We passen de bedrijfsvoering continu aan om onze dienstverlening beter te laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Dit kan zijn door onze processen te digitaliseren, maar ook door aanpassingen in ons personeelsbeleid. We meten de kwaliteit van onze bedrijfsvoering en vergelijken deze met andere gemeenten. Waar nodig voeren we verbeteringen door, bijvoorbeeld door samen te werken met andere partijen.
We pasten de organisatiestructuur in 2016 aan. In 2017 gaan we door met het ontwikkelen van een toekomstbestendige organisatie. Een organisatie die flexibel en veranderbaar is.